Често задавани въпроси¶
Технически въпроси¶
Как проследявам заявките от уеб сайта си, кое е платено и кое не?¶
Необходимо е да ни изпратите линк за известяване на поръчките, който да заложим в профила ви.
- WEB API - Изпращаме нотификация при платена фактура
- One Touch API - Търговецът изпраща заявка, с която пита за статуса на плащането
- Billing API - Файлов обмен - генерираме репорти с плащанията всеки ден
- Масов търговец - Онлайн JSON - изпращаме нотификация в реално време при плащане
Къде се намира моят секретен ключ?¶
Меню "Настройки" -> "Профил" -> "Системна информация" -> "Секретен ключ"
За да виждате своя секретен ключ, трябва да имате активирана dpass парола на профила ви в https://epay.bg/.
За потребители със СМС защита или без допълнителна защита на профила, не се показва опцията "Секретен ключ".
Къде се намира моят клиентски номер?¶
В профила ви в https://epay.bg/ - начална страница.
Мога ли в един профил да получавам плащания от два различни уеб сайта?¶
Един профил в ePay.bg е обвързан с конкретен уебсайт. За всеки отделен уебсайт следва да направите нов профил в системата, без да е необходимо да сключвате нов търговски договор.
Как да добавя URL за нотификация?¶
В демо среда може да добавите URL от настройките на профила на търговеца.
За да добавите URL в продукционна среда, е необходимо да изпратите имейл до Търговски отдел - merchant@epay.bg, съдържащ вашият КИН и URL за нотификация.
Как да направя профил за Демо среда?¶
Свободна регистрация се прави на https://demo.epay.bg/.
Как да визуализирам страницата за плащане на английски език?¶
Трябва в началото на заявката да зададете lang=en
.
Визуализирането на страницата става и динамично. Ако клиента бива препратен от сайта на търговеца, който е с англоезична версия, ePay страницата за плащане следва да се зареди на английски език.
Търговски въпроси¶
Какво ми е необходимо, за да стана търговец?¶
Необходимо е да сключите договор за съответната услуга.
Как да си направя регистрация в ePay.bg?¶
Свободна регистрация се прави на https://epay.bg/v3main/registration като Юридическо лице.
Как да си направя регистрация като търговец? Къде се намира “Заявка за регистрация като търговец”?¶
Регистрация се прави на страницата на https://epay.bg/ като Юридическо лице и от меню "Настройки" в профила ви се подава “Заявка за регистрация като търговец”.
Каква е вашата комисионна?¶
Тарифа за таксите и комисионите може да откриете в Приложение №1 от договора.
Сметката, която откривам, има ли месечни такси?¶
Не се дължат месечни такси.
Какви са допълнителните документи към договора?¶
- копие на документ за самоличност на представляващите фирмата
- служебна бележка от банката за превод на събраните суми
- лиценз (разрешение) за извършване на дейността, ако е необходим такъв
Къде да изпратя договора? До кого да го адресирам?¶
гр. София, ул. Иван Вазов 16 до Търговски отдел на Ипей АД, тел: 02 / 9210850
Как мога да свържа сайта си с вашата система?¶
След активация на заявката ще получите Секретен Ключ и КИН, които са необходими за интеграцията на WEB API.
Как могат моите клиенти да заплащат ежемесечните си задължения през вашата система?¶
Можете да зареждате файл със задължения на вашите клиенти в търговската система на Изипей или да изградите техническа връзка чрез онлайн протокол.
Свържете се с отдел Поддръжка Приложения на имейл: msupport@datamax.bg за уточняване на подробности.
Как да получа натрупаната сума в профила си?¶
Натрупаната сума се излъчва с банков превод по посочената сметка в договора ви. При сключване на допълнително споразумение към договора ви за платежна сметка, можете сами да нареждате преводи от профила си.
На какъв период от време се превеждат събраните суми? Може ли да се промени?¶
Честота на излъчване на превода:
- Месечен
- Седмичен
- За дата
- Над сума
Промяната се извършва като изпратите имейл до Търговски отдел - merchant@epay.bg, като в имейла посочвате новия критерий за превод. Ако искате да промените банковата сметка по която получавате преводите, трябва да изпратите и актуално удостоверение от банката, в което е посочен новият IBAN, разкрит на фирмата ви.
От къде да изтегля фактурите си?¶
Вашите фактури от системата се зареждат във виртуалната среда https://prepiska.com/, където е необходимо с посочения от Вас имейл за фактури да направите регистрация.
Как се удържа таксата по вашата комисионна?¶
Таксата на Ипей АД се удържа автоматично в момента на постъпване на сумата по сметката на Търговеца в Изипей.
Таксата на Изипей АД се заплаща по издадена фактура.
Таксата на Изипей АД за комунални търговци се заплаща от Търговеца ежемесечно въз основа на издадена от Изипей фактура, в срок до 5 (пет) дни от датата на фактурата.
Как мога да сторнирам плащане? Струва ли ми нещо?¶
Можете да сторнирате плащате от профила си в https://epay.bg/, като удържаната комисионна за направеното плащане към вас не се възстановява.